Wat is een normaal uurloon voor iemand als project specialist met veel extra taken?

Ik weet niet hoe ik de vraag in 100 tekens kan stellen, maar een kennis van me krijgt een promotie waarin hij project specialist is. Een andere titel die de werkgever zijn positie gaf was senior global customer support rep. Daarnaast krijgt hij ook nog eens 75% aan taken die niet in dit contract staan, maar die horen bij een Digital Solution Business Developer EMEA. Het grootste deel van zijn werk hoort dus eigenlijk bij een andere positie.

Nu zijn we wel benieuwd naar een normaal uurloon voor bij deze positie, gezien hem een uurloon is beloofd dat in onze ogen wel erg laag is in vergelijking met de taken die hij doet.

Wat is een normaal uurloon voor iemand met deze positie?

Hij is 25 jaar en werkt 36 uur in de week met vast contract.

een jaar geleden
1.2K
crispy
een jaar geleden
Ik vind het heel zwaar klinkende functietitels. Doet me denken aan een wereldwijd opererend concern, en dan heb je vaak te maken met salarisvergelijking internationaal.
Wat voor denk/werk niveau heeft die kennis van je, is dat MBO, HBO of WO (universitair) niveau? En in welke branche is het? Want dat maakt heel veel uit.
Speedylovertje
een jaar geleden
Dag Crispy,
Ze klinken zwaarder dan het is hoor, maar er zit wel veel verschil in welke taken erbij komen kijken. De kennis komt uit Frankrijk en heeft het niveau op WO zitten (in Frankrijk werkt het volgens mij net weer iets anders, maar daarmee is het te vergelijken). De branche is sales support maar het werk waarin hij de functie krijgt valt meer onder automatisering van zakelijke verkopen (in het Engels automation at corporate level sales in EMEA). Hopelijk is het zo iets duidelijker :)

Antwoorden (1)

UItgaande van wat je in de reacties als aanvullende informatie hebt gegeven ga ik uit van een full time salaris van 5000/maand voor iemand van 25 jaar (Universitair opgeleid, dus nog maar weinig ervaring).
Dan kom je op een bruto uurloon van 26 euro.
Correctie: is 29 euro per uur.
Toegevoegd op 30 augustus 2022 20:42: tekst
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Bij 5000 per maand kom ik aan zo'n 30-33 euro per uur; uitgaande van 150-170 uur per maand.
crispy
een jaar geleden
5000 per maand.
15000 per 3 maanden.
er zitten 13 weken in 3 maanden.
1154 per week.
40 uur per week => 28,90 per uur.
Speedylovertje
een jaar geleden
Hoi, dankjewel voor je antwoord!