Wat als iemand een huis erft en de erfbelasting niet kan betalen?

Stel dat je een huis krijgt van een vreemde. Dan moet je daar toch een soort van belasting over betalen? Maar wat als degene die het ontvangt straatarm is?

een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Hypotheek aanvragen of verkopen de erf belasting moet betaald worden.
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Dan zijn er twee mogelijkheden, denk ik.
Verkopen en de erfbelasting betalen. Of een hypotheek regelen voor het bedrag van de erfbelasting.

Antwoorden (1)

In geval van een erfenis/legaat kun je het huis nalaten door het vrij van recht te legateren. De erfbelasting moet dan door de erfgenamen betaald worden. Indien dat niet gewenst of mogelijk is dan moet er inderdaad een hypotheek op worden gevestigd zodat met lening belasting kan worden betaald.
een jaar geleden