Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is de leefijdsgrens van het minimumloon 21 en niet 18?

Hoi, ik vroeg met net af waarom het minimumloon niet bij leeftijdsgrens van 18 ligt want tot zo ver ik weet zit er geen verschil tussen werkzaamheden die een 18 jarige mag doen en een 21 jarige. dus vandaar de vraag waarom een 21 jarige meer betaald krijg
alvast bedankt,

gierige 19 jarige

2 jaar geleden
1.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Je bedoeld het minimum jeugdloon denk ik. Ervaring en leeftijd spelen altijd een rol.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je 18 bent heb je minder geld nodig dan iemand die niet meer thuis woont en ben je nog niet volwassen. Een werkgever neemt liever iemand aan die ouder is en meer ervaring heeft. Maar door een lager salaris ben je toch aantrekkelijk genoeg om een baan te krijgen.

Australische wetenschappers vinden zelfs dat jongeren pas volwassen zijn als ze 24 jaar zijn.
Ontwikkelingspsycholoog Steven Pont vindt juist dat we jongeren te lang 'klein' houden. "De neocortex (het gedeelte van de hersenen dat vooral verantwoordelijk is voor het bewust verwerken van informatie en stelt ons in staat om rationeel te redeneren) is inderdaad pas volledig ontwikkeld als je 23, 24, 25 jaar bent. Maar je hoeft toch niet alles perfect te kunnen om volwassen te zijn".
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding