Als je zonnepanelen hebt, kun je dan beter om een dubbeltarief afrekening vragen?

Bij diverse energiebedrijven heb ik al geïnformeerd. De een zegt: "met zonnepanelen is het altijd voordeliger te kiezen voor dubbeltarief, immers het grootste deel van de week bestaat uit "normale tariefuren", dus de meeste energie levert u dan terug in de normale uren en daarvoor krijgt u een hogere kWh-prijs". Een ander energieleveringsbedrijf zegf: "als u meer verbruikt in de normale tariefuren, kunt u beter voor enkeltarief kiezen, ondanks u zonnepanelen hebt. Er liggen 144 zonnepanelen op het dak. Het verbruik is in de normale uren hoger dan in de daluren.

2 jaar geleden
1.6K
ronron1212
2 jaar geleden
Is dat een bedrijf dat zijn namelijk nog al wat zonnepanelen 14 op het dak van een huis is al veel.

Antwoorden (1)

Op de website van Essent staat het duidelijk uitgelegd, maar de strekking is dat je energieleverancier zelf de methode van verrekenen mag bepalen bij een dubbele meter. Met zoveel zonnepanelen lijkt het me goed om professioneel advies in te winnen en niet alleen af te gaan op wat je hier aan antwoorden krijgt.
paulus811