Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik belasting over 2009 terugkrijgen?

Ik kreeg gister een brief van de belastingdienst dat ik nog belasting terugkrijg over het jaar 2009. Maar kan dit ook? Want ik heb een maand geleden over 2010 mijn aangifte gedaan, netjes voor 1 april. Maar daar kon ik niks vinden dat ik ook over 2009 geld terug kan krijgen. Wil iemand hier zijn licht op schijnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk kan dat, de Belastingdienst stuurt niet zomaar als hobby ten onrechte zo'n brief.

Dat er bij de aangifte over 2010 niets stond over geld terugkrijgen over 2009 is logisch; de aangifte gaat altijd over één jaar.

Ongetwijfeld staat er in de brief of je automatisch geld terugkrijgt of dat je daar zelf nog iets voor moet doen, bijvoorbeeld met terugwerkende kracht aangifte doen over 2009.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je over 2009 geen aangifte hebt gedaan, maar wel (enig) inkomen hebt gehad kan het zijn dat je nog geld terug kan krijgen. Je kunt dus zeker nog over 2009 aangifte doen, en zeker ook nog geld terugkrijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijk kan dat. Vraag een digid code (www.digid.nl)aan. Je ziet dan meteen welk bedrag je terug krijgt.Alles is al ingevuld ,je moet alleen ff controleren of die gegevens kloppen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ja je kan belasting terug vragen over de afgelopen
5 jaar.
Dus dit jaar ( 2011 ) kan je nog terug vragen vanaf
2006.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan.
Je kunt eventueel de Belastingtelefoon bellen, als je de andere suggesties te moeilijk vind,om te vragen hoe het in elkaar zit want dat weet ik ook niet precies maar ik weet wel dat het mogelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding