Kun je een betaalverzoek met een door de betaler achteraf in te vullen bedrag maken?

Ik verkoop in de herfst vaak pompoenen langs de weg. Nu komt het vaak voor dat mensen aanbellen omdat ze geen contant geld bij zich hebben en om een rekeningnummer en de naam vragen om het geld over te kunnen maken. Nu vroeg ik me af of er een mogelijkheid is dat ik een betaalverzoek maak, daar een qr code van uitprint en bij de kraam hang, en als mensen die scannen dat ze het bedrag wat ze moeten betalen in kunnen vullen en dan kunnen betalen. Zo ja, hoe kan ik dat doen en is dat veilig?
Als dit niet kan, heeft iemand een makkelijk alternatief? Ik heb erover gedacht om een briefje met naam en rekeningnummer op te hangen, maar dat voelt niet zo veilig/fijn.
Mijn bank is de Regiobank.

3 jaar geleden
1.9K
Utrecht
3 jaar geleden
Bij de Rabobank kan je een betaalverzoek aanmaken waarbij de betaler zelf het het bedrag kan invullen (vakje aanvinken onder de regel met het te betalen bedrag).
Die kan je opslaan als QR code en dan als print op het raam hangen.
Thijs0
3 jaar geleden
Oke, helaas zit ik niet bij de Rabobank maar bij de Regiobank. In de app van Regiobank is dat niet mogelijk. Ik was eigenlijk op zoek naar een aparte app waarin dit wel mogelijk is en waar ik met mijn bank bij kan.

Antwoorden (2)

Als de Regiobank deze optie niet biedt kun je ook de Tikkie app downloaden en gebruiken - daarbij kun je de optie 'vrienden zelf bedrag laten bepalen' kiezen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zag laatst bij een kraampje aan de weg een A4 blad hangen met 4 QR-codes, voor € 0,25, € 0,50, € 075 en € 1,00, als ik me goed herinner. Plus een busje waar contant geld in kon worden gedaan. Genoeg mogelijkheden om te betalen wat en hoe je wilde!