Zijn bedrijven verplicht de vakbondslidmaatschapskosten terug te betalen aan medewerkers?

Metalektro

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Neen, wel is de werkgever verplicht en bevoegd als dat is overeengekomen (dus in de CAO staat), om op aanvraag van de werknemer het belastbare loon te verlagen met de het totaal van zijn contributie over dat jaar aan de werknemersorganisatie waarvan hij lid is.
Daardoor wordt er bij de werknemer minder loonheffing ingehouden ter grootte van het marginale (top)percentage loonheffing.
Werknemer krijgt dus als het ware de belasting over de contributie terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kan wel een deel van je (fnv) contributie terug krijgen van de belasting, dit gaat via je werkgever. In de link kan je zien hoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nelly3, dat geldt overigens niet allleen voor de zogenaamde FNV-contributie. Het betreft de contributie betaald aan elke vakbond die betrokken is bij de CAO. Aan de FNV betaal je geen contributie omdat je daarvan geen lid kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had fnv tussen haakjes erbij gezet omdat de link van de FNV is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.i. bedoel je FNV Bondgenoten?
Nee, dat zijn ze niet. Als het gebeurt is dat op vrijwillige basis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
That takes us up to the next level. Great poitsng.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RyjYNs , [url=http://lmhccqvefmxv.com/]lmhccqvefmxv[/url], [link=http://fdltgjfbafpv.com/]fdltgjfbafpv[/link], http://bdixuqqvdxxk.com/