Mag ik een product kopen en direct weer verkopen?

Ik vroeg me af als ik bv.: een T-shirt koop in de winkel en deze thuis bewerk met bv.: verf, stift,... met alles wat je maar kan. Mag ik het dan na het bewerken terug verkopen aan een hogere prijs?

En is het erg als het etiket van de winkelhaak er nog instaat?

Mvg
Jeweetzelf

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Ja dat mag als jij iemand vindt die er meer voor betalen/
ronron1212
3 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, maar het is dan wel tweedehands. Vervolgens is het dan "wat een goeie gek er voor geeft". Jij vraagt en de koper zegt ja of nee. Iedereen zal zien dat het een bewerkt T-shirt is. Geen probleem, ook het label niet.
3 jaar geleden
Als u zelf iets hebt gekocht dan is dat uw bezitting. Wanneer u een bezitting weer verkoopt tegen directe of uitgestelde betaling, dan bedrijft u handel waar winst uit kan ontstaan.

Nu is er een grijs gebied in hoeverre u dit als hobby kunt doen. Groeit uw handel dan kunt u deze inschrijven als uw onderneming. Er zijn dan ook voordelen zoals het verrekenen van de belasting over de toegevoegde waarde (BTW).

Volgens de belastingdienst staat het u vrij om uzelf te ontplooien. Probeer eerst maar een handel te creëren. Dat kan zeer goed op artistieke wijze met bijvoorbeeld kleding, want kleding is vrijwel altijd artistiek en niet louter om warm te houden.