Wat gebeurt er als griekenland failet is?

Hoe gaat dat dan? Wie neemt beslisingen, wie betaalt dan de politie voor eventuele rellen. Of brandweer?

Is griekenland neutraal of zitten ze ook in oorlogs gebied?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De Griekse overheid blijft zelf verantwoordelijk voor het gebeuren in Griekenland.

Met investeringen door derde kan het land gewoon blijven functioneren, enkel de huidige schulden worden nimmer betaald.

Economisch gezien zou het voor de EU een ramp betekenen, niet alleen banken maar ook landen die Griekenland financieel gesteund hebben kunnen dan in de problemen komen en zou er een domino effect kunnen ontstaan Italië, Spanje, Ierland, Portugal en België in de val kunnen meeslepen. wat daar het gevolg van is wil niemand bedenken maar het zou het failliet van de gehele westerse wereld kunnen betekenen doordat we met de Euro de landen aan elkaar gekoppeld zijn.

Laten we hopen dat de politiek op tijd een goed antwoord heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje ;)

Andere antwoorden (1)

De E.U. ( de Europese Unie ) gaan de dingen regelen en bepalen en bekostigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen. De EU mag nimmer de soevereiniteit van een staat schenden, elk land moet zelf de beslissingen nemen.