Is red bull slecht voor je maag?

Ik heb mag problemen. Kan red bull een oorzaak zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.7K

Antwoorden (6)

Als je teveel red bull (teveel is meer dan 3)
drinkt kan je last krijgen van hoofpijn, duizeligheid en kun je last krijgen van maagproblemen.
Ook in slaap komen gaat moeilijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga maar eens zoeken op google, je zult schrikken wat er allemaal met je kan gebeuren!
Tot in het ziekenhuis aan toe.
Een enkele keer drinken zal geen kwaad kunnen, maar veel jongeren drinken niet anders, vaak de hele dag door.
Dan is het gif voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoeveel je er van drinkt.
Een aantal ingredienten van redBull zijn duidelijk niet goed voor je maag.
bv de cafeïne die erinzit kan leiden tot
•versnelde en verslechterde spijsvertering
•verhoogde productie van maagzuur en urine. Met name de verhoogde urineproductie kan tot uitdroging leiden.
•laxerend
Ook van koolzuur is bekend dat het je maagproblemen kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er te veel van drinkt is het in ieder geval niet goed.
Nu geldt dat voor heel veel dingen, dat TE veel niet goed is, maar dit drankje bevat per blikje
van 250 ml bevat het ongeveer 20 gram suiker,
1000 mg taurine,
600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en
80 mg zuivere cafeïne.
Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml)
of twee a drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter).
Red Bull bevat onder andere de stof pantotheenzuur.

Het drankje is bedoeld als tijdelijke opwekker.
De combinatie taurine en cafeine kan je een soort kick geven. Sommige mensen zijn daar heel gevoelig voor.
Het is dus niet alleen slecht voor je maag, maar het schijnt ook slecht te zijn voor je hart en bloedvaten.
Zeker als je er 4 - 6 op een dag drinkt.

PS:
Ook zijn de drankjes vanwege het suikergehalte, maar vooral ook vanwege de zuurgraad, een aanslag op het gebit. De grote hoeveelheid voedingszuren veroorzaakt tanderosie (het afslijten van de glazuurlaag van de tanden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeg maar, al het slechte van veel koffie gemengd met al het slechte van veel frisdrank...
En die last van je maag komt misschien door de koolzuurgas, als je er erg veel op een keer van drinkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je heel veel hebt gedronken kan het wel zo zijn, dus prober minder te drinken.