Hoe kan ik het beste mijn gemiddelde maandloon berekenen?

Klopt dit? gemiddelde maandloon is Alles op rekenen wat je hele jaar (12 maanden lang ) hebt verdient dan gedeelt door 12 maanden dan heb ik toch mijn gemiddelde maandloon? Klopt Dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.4K
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Zoals het antwoord al aangeeft: zo bereken je je netto gemiddelde maandloon. Is dat wat je wilt / moet weten? Of heb je je bruto maandloon ergens voor nodig - voor een instantie bijv. Als het goed is krijg je binnenkort - meestal januari - een jaaropgave over het afgelopen jaar. Daarop staat precies hoeveel je in totaal bruto hebt verdiend in 2020, en wat je aan premies etc. hebt afgedragen. Dat document is belangrijk, want die gegevens heb je nodig voor een eventuele belastingaangifte, voor de afrekening van bijv. een aanvullende uitkering, en voor eventuele toeslagen die je krijgt (of niet krijgt).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mijn vraag was gewoon hoe bereken ik mijn gemiddelde maandloon en dat is volgensmij alles bij elkaar optellen wat je 12 maanden lang hebt verdient dus in een jaar en dan gedeelt door 12 en dat is je gemiddelde maandloon met of zonder vakantie geld. Maar bedankt voor u antwoord! een jaaropgave maakt het uitrekenen stuk makkelijker! Wist niet eens dat dit bestond. Maar ik ga toch zelf uit rekenen misschien maken ze een fout.

Antwoorden (2)

Ja dat klopt dat is het gemiddelde wat je netto hebt ontvangen per maand.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat gaat over netto. Daarin zit dan ook het vakantiegeld en evt 13e maand of eindejaarsuitkering (?)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb het over brutoloon. En niet netto loon met vakantie geld of zonder dat verschilt per bedrijf maar alles bij elkaar op rekenen wat je 12 maanden heb verdient gedeelt door 12 dan krijg je volgensmij je gemiddelde maandloon? Zonder 13 maand of eindejaars uitkering. Ik heb het puur over gewerkte uren en vakantie geld en niet extra's beloningen etc geld.