wat kost een hechting bij de huisarts?

Wat kosten 7 hechtingen bij de huisarts?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Die kosten niets.
Alle verrichtingen die je huisarts verricht vallen niet onder je eigen risico.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je niet door je eigen huisarts(praktijk) behandeld wordt, betaal je het passantentarief (ca. € 27,-). Soms worden deze kosten door de zorgverzekeraar vergoed.
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt nogal af van het soort hechtdraad, de dikte van het draad en van de precieze fabricant en leverancier. De meest gebruikte hechtdraad door huisartsen is ethilon 3.0. Voor een verpakking met 36 hechtdraden betalen wij EUR125,49. Dat komt dus op EUR3,49 per hechtdraad.
Hoeveel hechtingen je precies uit een draad haalt is weer nogal afhankelijk van de huisarts. Als je heel zuinig werkt dan kunnen die zeven hechtingen wel uit een draad, maar in de praktijk zit je voor zeven hechtingen al snel op twee hechtdraden. Komt dus totaal op EUR6,98. Eigenlijk komen daar nog wat kosten bij voor de aanschaf en sterilisatie van het instrumentarium; laten we dat maar even verwaarlozen.
Komt dus op een kleine 7 euro, los van de kosten voor het consult.

Maar in principe zal je hiervoor nooit een rekening krijgen. De kosten voor het materiaal komen op rekening van de huisarts zelf, die daar een vaste vergoeding voor krijgt. Ook de kosten voor het consult worden altijd vergoed (tenzij je niet bij je eigen huisarts geweest bent, dan wordt het soms niet vergoed.).
In principe betaal je er zelf dus niets voor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maximaal 81,63 EUR (zie link, mn hoofdstuk 1.5 op pagina 9). Het verwijderen van hechtingen valt niet onder het consulttarief (behalve als het blijkbaar hele kleine zijn). Deze kosten worden dan ook verrekend met het eigen risico (alleen consulten zijn daarvan uitgezonderd).
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
vanwaar de min?