Uit hoeveel cijfers bestaat een ING bank rekeningnummer? (zie uitleg)

Ik moet dus (Voor het eerst) mijn bankrekening ergens invoeren maar uit hoeveel cijfers bestaat ie? Ik vraag dit om zeker te weten dat ik de goeie invul. Ik kijk nu op m'n pas bij: ''Betaalrekening'' en die bestaat uit 10cijfers.

Is dit mijn betaalrekening?

Toegevoegd na 14 minuten:
Huh? Op mijn pas staan er 10. en op de brief van ING staan er 9 (cijfers)... op mn pas is er een nul voor de rekeningnummer gedaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
52.1K

Het beste antwoord

Als jij een nieuwe bankrekening hebt dan is het inderdaad goed mogelijk dat deze uit tien cijfers bestaat.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgensmij bestaat het uit 9 cijfers ik heb zelf een ing bankrekening en bij mij en mijn vader bestaat hij uit 9 cijfers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het nou... 10 of 9 of wat.. En lees mijn vraag is: ''Is dit mijn betaalrekening?''
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm als ik dit zo zie is het denk ik wel 10
Amadea
11 jaar geleden
Kijk eens linksonder op je pasje. Dat pasje hoort bij de betaalrekening. Welk getal staat op die plek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar
die 0 telt niet mee dus het is wel 9
Amadea
11 jaar geleden
Als je tien vakjes moet invullen dan is die eerste nul wel nodig. Zijn er maar negen vakjes dan kan je de nul overslaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je een punt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 cijfers is nieuw ... is je IBAN nummer .....
iedereen krijgt nieuwe pas ....

Andere antwoorden (6)

Een betaalrekening bestaat uit 9 cijfers dat kan gewoon niet anders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
dat is niet waar hoor
grasmaaier
11 jaar geleden
nee, klopt niet. De mijne heeft 6 cijfers
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan is het geen bankrekeningnummer maar een giro
paulus811
11 jaar geleden
giro bestaat al een aantal jaren niet meer. De nummers werden zelfs al gebruikt bij de postBANK.
De 'echte' ING rekeningen hebben 9 cijfers. De rekeningen van mensen die ooit bij de postbank en daarvoor giro zijn overgenomen hebben van 3 tot 7 cijfers.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus is wat ik heb beschreven wel of niet mijn betaalrekening..
paulus811
11 jaar geleden
Ja, de bank heeft alvast 'ruimte' gemaakt voor het moment dat het aantal posities niet meer voldoende is. De nul kun je weglaten bij het invoeren van je rekening. En niet denken dat je met 9 cijfers bijna 100 miljoen klanten kunt bedienen, dus meer dan voldoende moet zijn, want veel banken hanteren een zogenaamde 9 of 11 proef waarbij een test wordt gedaan op bestaanbaarheid door 1x ze cijfer, 2x 2 cijfer etc. en dan delen door 9 of 11 (er moet dan een heel getal uit komen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kon zelfs nog korter.
Giro rekening 1: S RIJKS SCHATKIST S GRAVENHAGE
ING rekeningnummers bestaan uit 7 cijfers (tenminste mijn betaalrekening nummer en van een aantal anderen).

Maar je rekeningnummers staat ook op je pas..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom vroeg ik dus ook of dit mijn banknummer is.. van wat ik heb beschreven.
Tegenwoordig wordt de IBAN code gebruikt, die bestaat uit 16 characters beginnende met 2 letters, NL voor Nederland en BE voor Belgie gevolgd door 2 controle cijfers.
Dan 4 cijfers ter herkenning van de bank en dan uw oud rekeningnummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op mijn ing-pasje nu staan 9 nummers.
op mijn bankpasje 35 jaar geleden stonden 10 nummers,
als eerste werd een 0 gebruikt, omdat iedereen 10 nummers moest hebben.

dat is dus kennelijk nu achterhaald, vandaar dat je 9 nummers hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ING is ontstaan uit de oude ING en de Postbank. Bij de postbank kon je rekeningnummer uit 8 of zelfs 7 cijfers bestaan. De mijne nl ook.
Je moet dit dan opvullen met voorloopnullen.