Met welke opleiding kan ik uiteindelijk dance evenementen organiseren?

Ik vind dance evenementen echt top bijv. Tomorrowland. Maar...

* Hoe begin ik?
* Wat moet ik minimaal hebben?
* Welke opleiding is geschikt voor zoiets? (Vanaf Niv3 MBO?)
* Hoe kan ik een succesvol discotheek beginnen net zoals Matrixx, Nijmegen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak hebben mensen een toch wel redelijke economische vooropleiding , zeker om de bank mee te krijgen (de brouwerij ) die feesten zijn langzaam zo gegroeid . Vaak door jongens die draaiden op feesten en dat werd steeds groter . Tot dat ze echt zo'n groot feest aan durfden . Met enorme financiële risico's in het begin . Er zijn geen specifieke opleidingen voor . Wel zijn er opleidingen om evenementen te organiseren . Bij die grote dance party's worden die ook wel als stagiaires ingezet om hier en daar de losse eindjes te regelen . Er zijn er ook een paar in dienst . Maar de organisatie / eigenaren hadden lef , kennis Vd markt wisten mensen mee te krijgen . Net als het in het prima antwoord al staat . Ja tegenwoordig kan je HBO evenementen of zoiets doen . Maar de jongens die nu de grote feesten doen zijn door de praktijk gelouterd , en hadden heel diverse vooropleidingen . Succes.

Antwoorden (1)

Daar heb je geen opleiding voor nodig.

Een beetje kennis van de materie is natuurlijk wel handig, maar die kennis kun je overal op doen.
Een beetje kennis over zaken doen is ook wel handig, maar die haal je bij de Kamer van Koophandel of bij de Rijksoverheid.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/onderwerp/bedrijf-starten-kopen?gclid=CMeKttXxibYCFRDKtAodMl8AyQ

Wat je vooral nodig hebt is:
Lef, durf, energie, handelsgeest, verkooptalent, enthousiasme, talent om te zien wat goed is, oog voor wat mensen willen. Dat is allemaal niet op school te leren.
Geld heb je ook nodig. Veel geld.
Daar heb je sponsors voor nodig, dus je moet mensen kunnen overhalen om in jouw ideeen te investeren.
Verder hoef je niets minimaal te hebben. Als je maar weet wat je nodig hebt. Want alles is te huur, zeker als je pas begint.

Hoe je een succesvolle discotheek kan beginnen kan niemand jou vertellen.
Of iets een succes wordt hangt van te veel (onvoorziene en onvoorspelbare)
factoren af.