Is er een kostenvergelijking van menstrueren vs. scheren?

Is er iets te vertellen over de 'kosten' van menstrueren en het kostenplaatje van scheren? Als je kijkt op maandbasis, komen die kosten dan met elkaar overeen, of is een meisje vanwege menstruatie veel meer per maand kwijt dan een jongen aan scheren, er vanuit gaande dat hij geen baardje of zo laat staan.?

3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Wat een vreemde vraag! heb je ruzie gehad over de aankoop van maandverband? Verklaar je nader.
LeonardN
3 jaar geleden
Wauw, het duurde even voor het kwartje viel. Maar dit is inderdaad een bijzondere vraag omdat er weinig keuze is, terwijl een kostenvergelijk vaak voortkomt uit een keuze.
Wat kost een plasmaTV vs. een LCDTV (op jaarbasis), of wat kost een oude koelkast vs. een nieuwe op jaarbasis. Die kostenvergelijking is hulpzaam zodat mensen een geïnformeerde keuze kunnen maken. Overigens lijk je nog wat te vergeten. Veel meiden/vrouwen scheren tegenwoordig ook. Ik denk dat mijn vriendin meer kwijt is aan wegwerpmesjes en schuim dan ik, omdat ik langer met mesjes doe en zelden schuim gebruik. Maar nee ik denk niet dat dat kostenvergelijk bestaat. Omdat zoals al gezegd er niet echt een keuze is.
Er zullen wel losse kostenberekeningen zijn tussen de twee. Als je die dan naast elkaar legt ben je er ook.

Antwoorden (1)

Nee, dat hangt ontzettend af van hoe vaak er wordt geschoren en hoe vaak iemand menstrueert. Je hebt ook vrouwen die heel onregelmatig ongesteld worden, dus ik denk dat zo'n kostenvergelijking erg lastig wordt.