Als ik 100% toeslag krijg omdat het een feestdag is , hoeveel procent word er dan uitbetaald van de 100%????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Als het vast maandloon is, dan wordt de inhouding belasting elke maand berekend volgens de (maand)tabel. Zie bron.
Ander, eenmalig inkomen dan het vaste loon, zoals extra toeslag, overwerk en vakantietoeslag wordt belast volgens de tabel bijzondere beloningen. Zie tabel (onder bron) op blz. 18. Tot een jaarloon van € 19.646 wordt er 37 PROCENT loonheffing ingehouden. Al die inhoudingen loonheffing zijn echter niet definitief.

Na het einde van het kalenderjaar wordt het totaal van bruto fiscaal loon en inhoudingen loonheffing door de werkgever/inhoudingsplichtige doorgegeven aan de Belastingdienst.
De werknemer krijgt omstreeks die tijd de jaaropgave van de werkgever. Daarmee kan de werknemer aangifte inkomstenbelasting doen. Als je terug kan krijgen, dan krijg je geen uitnodiging van de belastingdienst om aangifte te doen. Dus dan zelf (laten) uitrekenen met het aangifteprogramma en kijken of je terugkrijgt of geen aanslag krijgt.

Als je moet bijbetalen dan krijg je omstreeks het tweede kwartaal wel een "verzoek" om aangifte te doen.