Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het percentage BT op je loonstrook?

Ik zat net mijn loonstrook te bekijken en mijn oog viel op Jaarloon BT en Tarief BT. Wat zeggen die termen precies? En wat houdt het percentage in?

3 jaar geleden
11.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is het fiscale jaarsalaris over het voorgaande jaar. Wanneer je in de loop van een jaar in dienst treedt, dan wordt jouw aanvangsalaris omgerekend tot een jaarsalaris. Op basis van dit jaarloon wordt het percentage aan loonheffing voor het bijzonder tarief bepaald.
Ook is er Jaarloon bijzondere belasting: dit is loonbelasting dat wordt berekend over de bijzondere beloningen en bepaalt de hoogte van de in te houden loonbelasting op bijvoorbeeld vakantiegeld, overwerk, uit te betalen vakantie-uren, etc.
(Lees meer...)
ronron1212
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Het is wel zo netjes even de bron te vermelden waar je uit citeert. Zo lijkt het of je ‘met andermans veren zit te pronken’.
Jaarloon BT
Dit is het fiscale jaarsalaris over het voorgaande jaar. Wanneer je in de loop van een jaar in dienst treedt, dan wordt jouw aanvangsalaris omgerekend tot een jaarsalaris. Op basis van dit jaarloon wordt het percentage aan loonheffing voor het bijzonder tarief bepaald.

Loonheffing bijzonder tarief (BT)
De loonheffing bijzonder tarief is de loonheffing die u betaalt over eenmalige en bijzondere beloningen zoals overwerk, dertiende maand, vakantiegeld en de uitbetaling van vakantiedagen. Voor deze beloningen geldt een hogere belasting dan over uw salaris waardoor u netto veel minder overhoudt. Via de aangifte inkomstenbelasting kunt u de te veel betaalde loonheffing terugvragen.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding