beschikking maximale priodebijdragewmo krijg ik dan het bedrag of moet ik dan betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dat krijg je als je de kosten kunt bewijzen.

Antwoorden (1)

Betalen. Ongeacht wat de zorg 'werkelijk' kost, betaal je per periode (4 weken) een eigen bijdrage. De periodebijdrage, heet die. Het maximale bedrag daarvoor is afgeleid van je inkomen en vermogen.

"Op basis van de gegevens over uw inkomen, leeftijd en huishouden berekent het CAK hoeveel u zelf per 4 weken kunt bijdragen. Dit heet de maximale periodebijdrage. De hoogte van uw maximale periodebijdrage staat op uw beschikking (brief van het CAK). U krijgt elke 4 weken een factuur van het CAK.

Hoeveel u per 4 weken betaalt, hangt af van uw maximale periodebijdrage en de kosten van de zorg of hulp die u ontvangt. Zijn de kosten van de zorg of hulp lager dan uw maximale periodebijdrage? Dan betaalt u minder dan uw maximale periodebijdrage.

U betaalt nooit meer dan uw maximale periodebijdrage."

Toegevoegd na 1 minuut:
(Je zult overigens zien, dat de werkelijke kosten een stuk hoger zijn dan het bedrag wat je helft hoeft te betalen.)

Toegevoegd na 1 minuut:
helft = zelf
Computoon