Hoe solliciteer ik naar een leidingsgevende functie in de detailhandel?

Ik heb enkele jaren geleden twee jaar gewerkt als verkoper in een kledingwinkel. Ivm prive omstandigheden enkele jaren niet gewerkt en nu sinds een half jaar ervaring als vestigingsmanager bij een bedrijf dat mensen op pad stuurt die werven voor goede doelen.
Nu wil ik graag leiding geven in de detailhandel omdat daar mijn passie ligt. Hoe solliciteer ik nu? Ik wil liever niet via een uitzendbureau. Uit ervaring is gebleken dat bij winkels langs gaan niet de manier is als je voor een leidinggevende functie wil solliciteren. Als ik open sollicitaties stuur naar het hoofdkantoor van verschillende winkelketens, naar welke afdeling stuur ik dit dan? Dit laatste leek mij wel een goede manier. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand anders tips/ideeën? Ik kijk wel naar vacatures op websites dus dat advies is niet nodig. Alvast hartelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als u een open sollicitatie wilt sturen kan u dit doen naar de personeelsdienst (HR- Human Resources) als het een grote keten is of naar de zaakvoerden igv een kleinere .
Dikwijls ziet u in sommige zaken dat men een filiaalhouder zoekt, maar inderdaad ok in de jobadvertenties.
Ook kan u informeren bij selectiebureau's die zeker weten waar er vacatures zijn nog voor die in de krant komen.
De meeste firma's die iemand zoeken voor een leidinggevende functie doen dit vrijwel altijd via deze selectiebureau's en niet via de krant.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Ook selectiebureaus adverteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een selectiebureau zoekt en selecteert mensen om vacatures op te vullen bij firma's.
Die firma's geven hun eisen op (job beschrijving en profiel) en het bureau draagt de beste kandidaten voor na een soort voorselectie.
De firma zelf gaat dan de eindronde in door die kandidaten uit te nodigen en daar iemand uit te kiezen.
Op die manier heeft de firma zelf bijna geen voorselectie meer.
Hoe zo een bureau noemt in Nederland weet ik niet, waarschijnlijk headhunting of zo iets.
Een voorbeeld uit Belgie:
http://www.jobadvies.be/selectiebureau-selectiekantoor-headhunting.html
Je zult dan gewoon advertenties moeten lezen er zijn veel internetsites zoals intermediair en jobtrack enz hier vind je alle bedrijven die mensen zoeken inclusief de bureau's die ingehuurd worden om mensen te zoeken. Op die advertenties kun je reageren. Schrijf je zelf naar een bedrijf als zijnde een open sollicitatie dan doe je dat naar de afdeling P&O. Of als het een te klein bedrijf is aan de directie.
ronron1212