Is het mogelijk om in marokko je geld te wisselen voor de exacte wisselkoers?

Mij werd verteld dat er in marokko ook mensen zijn die de euro wisselen voor dirhams voor de exacte wisselkoer of er net iets onder.
De koers op dit moment is 1 euro= 11 dirham.
Ik denk dat dit niet waar is, vooral omdat als je in nederland wilt wisselen naar dirhams, de koers dan 1 euro= dirham is.
Hoop dat een van jullie er wel iets van weet, op internet kon ik niks vinden.
Als je in nederland wil wisselen is de koers 1 euro: 9 dirham

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Castle
5 jaar geleden
Je moet niet vergeten dat het handelaars zijn en dus ook een commissie willen hebben voor het wisselen. Je zal dus niet snel schadeloos gesteld worden 1 op 1.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Een exacte wisselkoers bestaat niet.
Geld wisselen is handel. De handelaar kan niet van de wind leven, en wil dus geld verdienen.
Dat betekent dat je een hogere prijs betaalt bij aankoop, en een lagere prijs krijgt bij verkoop.
5 jaar geleden
Geld wisselen is handel ja, maar vooral in landen met een zwakke munt, gebeurt het wel dat je op straat kunt wisselen, zonder nota, dus zwart. Het is illegaal dus als ze je snappen ben je de klos.
anneliez