Robert Bosch was een Duits industrieel en filantroop.

Bosch werd geboren in het dorp Albeck bij Langenau. Na zijn stage werkte hij enkele jaren in een aantal bekende bedrijven in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In 1886 stichtte hij zijn eigen bedrijf, Werkstätte für Feinmechanik und Elektrotechnik te Stuttgart.

In 1887 bouwde hij een verbeterde versie van het magneetontstekingssysteem. In 1903 ontwikkelde zijn bedrijf de bobine. Samen met het stopcontact was deze uitvinding de basis voor de verdere uitbreiding van Robert Bosch GmbH.

Het logo is een gestyleerde magneetontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

welk logo?