Wat gebeurt er als een minderjarige de staatsloterij wint?

Je moet 18+ zijn om een staatsloterij mee te doen. Maar als je onder de 18 bent en je hebt gewonnen waar gaat dat geld dan heen en wie haalt dat op.

3 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Je mag niet mee spelen met de staatloterij als je jonger bent dan 18. Dus je mag geen lot kopen en kan dus ook niet winnen.

In de praktijk zou ik zeggen dat de ouders dan het lot innen. Of een andere meerderjarige. Maar als minderjarige heb je geen recht op het geld. Want je mocht niet mee spelen.

Vanaf de website:
Leeftijdsverificatie met iDIN
Meedoen aan kansspelen mag in Nederland volgens de wet alleen als je 18 jaar of ouder bent. Jongeren lopen namelijk een groter risico om door kansspelen in de problemen te komen. En een spelletje moet wel leuk blijven.

Speel bewust, 18+
Bij Nederlandse Loterij willen we zeker weten dat onze spelers 18 jaar of ouder zijn. Wil je online meespelen met onze spellen? Dan vragen we je je leeftijd online te verifiëren via iDIN. Hierbij maak je gebruik van de veilige en vertrouwde inlogmethode van jouw bank.
https://www.nederlandseloterij.nl/idin
3 jaar geleden
Als een minderjarige een prijs wint, keert de vergunninghouder deze prijs niet uit.

Personen die de leeftijd van achttien jaren nog niet hebben bereikt worden bovendien niet toegelaten als deelnemer. Het heeft daarom geen zin om illegaal als minderjarige tóch aan deze loterij mee te doen.

Niet uitgekeerde Staatsloterijprijzen vloeien terug de staatskas in.
Amadea
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Hoezo niet toegelaten? Je kunt toch gewoon een lot kopen bij de sigarenboer?
Amadea
3 jaar geleden
Nee, want je moet je daarvoor legitimeren. Net als rookwaar mag een sigarenboer alleen loten aan jou verkopen als jij aantoont 18 jaar of ouder te zijn.