Waarom zijn sigaretten nooit afgeprijsd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Economie
2K
Ritsuka
8 jaar geleden
omdat het slecht is voor je gezondheid
paulus811
8 jaar geleden
Dat zijn gevulde koeken ook Ritsuka.
Ritsuka
8 jaar geleden
met mate is er niks mis met een gevulde koek. Gaat om het totaalplaatje van wat je eet, drinkt, en doet op een dag. Sigaret is vanaf de eerste trek, zelfs bij meeroken, al schadelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka
Ik kan reacties helaas niet plussen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik lees twee goed onderbouwde antwoorden die mij allebei zeer aannemelijk lijken. Ik ben benieuwd wat nu de werkelijke reden is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV heeft de werkelijke reden op deze vraag.
dudemeister
8 jaar geleden
money makes the world go round - vooral voor de overheid #accijnzen

Het beste antwoord

Omdat dat niet mag van de wet. Afprijzen wordt gezien als een vorm van reclame maken. En voor tabak mag geen reclame gemaakt worden.

Om dezelfde reden krijg je ook nooit spaarpunten of voetbalkaartjes bij sigaretten. Dit staat in de tabakswet die in 2002 is ingevoerd. Tabaksfabrikanten mogen sinds dat jaar ook geen evenementen meer sponsoren en geen gratis sigaretten uitdelen. Alleen in tabaksspeciaalzaken is nog heel beperkt reclame toegestaan.
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sigaretten hebben een vastgestelde verkoopprijs, die is gekoppeld aan de geheven tabaksaccijns.

Toegevoegd na 49 seconden:
Dit staat dus los van het verbod op tabaksreclame.