wat is de goedkoopste manier om geld over te maken naar buitenlandse bank

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
1K

Antwoorden (2)

Met een IBAN nummer in Europa of met een creditcard of paypal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af. Als je naar een bank overmaakt in de Europese zone, met IBAN-nummer, dan worden bedragen tot 50.000,-- in EURO's gratis uitgevoerd, want volgens EU-afspraken wordt zo'n betaling als SEPA beschouwd. Voor alle overige landen, banken, of valuta anders dan EURO, heet het nog altijd een buitenlandse overboeking. Daar wordt transferprovisie over berekend en de hoogte ervan is weer afhankelijk van het tarief wat jouw bank hiervoor hanteert. In het laatste geval kun je overigens wel bij de betaling opgeven wie opdraait voor de transferkosten, jij, degeen aan wie je betaald, of je deelt de kosten, dan zijn de kosten in Nederland voor jou, de kosten in buitenland voor de ontvanger van het geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor je antwoord maar heb gezien dat Turkije geen Sepa land is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet bij de Rabo wel "shared" worden aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rjdlandmeter. Ja, inderdaad, Turkije valt onder buitenlands betalingsverkeer, ga dan uit van transferkosten van minimaal 10,--, meestal via internetbankieren gereduceerd tarief. Appeltje: Klopt, je hebt gelijk. Shared is één van de voorwaarden die je moet gebruiken om er, indien mogelijk, een sepa van kunt maken. Daar komt ook nog bij dat je niets extra's bij de opdracht mag vermelden, zoals bv. met spoed, of de banknaam ingevuld, nee helemaal kaal, BIC-code, IBAN-nummer, Euro's, en gemaximaliseerd bedrag.