Wie weet waar kan ik mijn oude muntenverzameling kan verkopen?

Ik heb de oude muntenverzameling van mijn (overleden) opa in mijn bezit. Het zijn allemaal guldens, van een centje uit 1917 tot verschillende zilveren tientjes, rijksdaalders, etc. Ik laat deze vanochtend taxeren, met het doel ze uiteindelijk te verkopen. Nu kan ik ze bij deze taxateur over een paar maanden laten veilen. Maar aangezien we over niet al te lange tijd een mooie reis gaan maken en ik de opbrengst van de munten voor deze reis wil gebruiken, had ik gehoopt een winkel of organisatie te vinden die de munten direct van mij wil kopen.
Weet iemand een betrouwbare inkoper die de muntenverzameling direct van mij wil kopen, zondere verdere lange trajecten zoals een veiling? Het liefst omgeving Utrecht, maar hoeft niet perse.

Alvast bedankt!!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik snap de reacties dat ik spijt ga krijgen van de verkoop van de munten, dat zou ik zelf ook in eerste instantie denken.

Ik heb er goed over nagedacht. Ik weet mijn mijn opa de munten voor mij heeft nagelaten zodat ik er wat leuks mee kon doen, ik mocht zelf bepalen wat (zoals een (deel van) een studie mee betalen, een reis maken, investering voor een huis etc). Aangezien opa al heel lang geleden is overleden en de munten al vanaf 1994 bij mij in de kast staan, heb ik er niet heel veel moeite om er afscheid van te nemen, vooral ook omdat ik weet dat opa het goed zou vinden :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (3)

Je KAN marktplaats proberen om ze meteen aan een verzamelaar te slijten. Persoonlijk zou ik bv interesse hebben, omdat mijn munten verzameling op gebied nederland nog wel gaten heeft; maar waarschijnlijk is de waarde te hoog om zomaar te kopen.

Als je hierbij aangeeft dat er een taxatie rapport beschikbaar is, heb je redelijke kans dat er serieuse geinteresseerden zijn.

Anders: De meeste munten / postzegel handelaren kopen wel op; http://www.ilocal.nl/rubriek/postzegels-munten-penningen/provincie/utrecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ga je spijt van krijgen...

De munten zullen geen enorme bedragen opleveren.
Denk eraan hoe leuk het is een dergelijke verzameling te houden en te kunnen laten zien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is hiet niet mogelijk om de reis op een andere manier te bekostigen? De muntenverzameling is iets wat natuurlijk een leuke geldwaarde zal vertegenwoordigen, maar zeker ook een emotionele waarde zal hebben. Jouw opa heeft daar waarschijnlijk jaren over gedaan om het bij elkaar te sparen. Persoonlijk zou ik het zonde vinden om dan zo'n verzameling te veilen en van het geld een vakantie te betalen.

Maargoed, wil je het toch verkopen... ga eens langs een postzegel/muntenwinkel (in Utrecht zal er ongetwijfeld eentje zitten) en vraag of die het wil overnemen of anders geïnteresseerden kent.