heeft mijn ontslag vergoeding invloed op de draagkracht van partner alimentatie ?

Ik raak mijn baan kwijt per 1 Juli 2020 ik ben gescheiden op 23 maart 2020 ex partner krijgt bijstand per 1 juni 2020 de socialedienst gaat mij toetsen op draagkracht maar ik krijg een omslagvergoeding in juli 2020 van mijn werkgever mijn vraag is heeft mijn ontslag vergoeding invloed op de draagkracht van partner alimentatie omdat het maar om een 1 maalig dedrag gaat. ik zelf ga naar de ww per 1 juli 2020

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als een uitkering na ontslag mede bestemd is als aanvulling op het inkomen
na ontslag, kan dit deel van de uitkering in aanmerking worden genomen bij
de berekening van de draagkracht aldus, dat dit deel wordt toegerekend aan
een bepaalde periode.

blz 32 uit bron
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dus de alimentatie zal het zelfde blijven voor een bepaalde tijd zonder verhoging omdat ik me baan kwijt raak. Heb ik het zo goed????
erotisi
3 jaar geleden
Precies en zeker is dat niet te vertellen. Maar het is goed mogelijk dat door je ontslagvergoeding de alimentatie in het begin wat hoger zal zijn door die vergoeding (aanvulling op inkomen). Maar als je inkomen, doordat je in de ww zit weer lager wordt, zou het inderdaad ook redelijk gelijk kunnen blijven. Dat is afhankelijk van de hoogte van de bedragen etc.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie topper