Welke verzekeringen heeft een fotograaf nodig en wat kosten deze ongeveer?

Hallo,

Ik ben bezig met een ondernemingsplan om fotograaf te worden. Ik ben nu bezit met mijn verzekeringen.

Kan iemand mij vertellen welke verzekeringen aan te raden zijn en ook wat deze ongeveer zouden kosten?

Alvast erg bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen, maar is wel handig: http://hallo.kvk.nl/hallo/juridisch/verzekeringen/f/144070/t/13777.aspx

Antwoorden (2)

Wat je eigenlijk wel nodig hebt maar ook verschrikkelijk duur is, is een arbeidsongeschiktheid verzekering, daarnaast een rechtsbijstandverzekering en ik zou de apparatuur ook goed verzekeren. Wat dat allemaal gaat kosten kan een verzekeringsadviseur jou het beste vertellen. Er zijn zoveel verschillende polissen en verzekeringsvormen dat een leek door de bomen het bos niet meer ziet. Houd wel in gedachten dat elke verzekeringsmaatschappij aan jou wil verdienen en in principe niet wil uitkeren.
9 jaar geleden
Zakelijk in ieder geval bedrijfsaansprakelijkheid, kosten 150-250 per jaar
Eventueel rechtsbijstand of beroepsaansprakelijkheid, kosten 250-500 per jaar

Afhankelijk van persoonlijke en gezinssituatie is een arbeidsongeschiktheidsverzekering aan te raden.

In tegenstelling tot de vele indianenverhalen is die verzekering voor een zelfstandig ondernemer GOEDKOPER dan de kosten van sociale zekerheid bij ziekte en arbeidsongeschiktheid voor een werknemer.
Het enige verschil is: de ondernemer betaalt die kosten zelf, terwijl de werknemer de kosten niet ziet, want die worden betaald door de werkgever (maar komen uiteraard wel uit de loonruimte)
Voor een fotograaf bedragen de kosten van een AOV gemiddeld 8-10% van het verzekerde bedrag. De daadwerkelijke premie is afhankelijk van leeftijd, wachtijd, eindleeftijd uitkering en al dan niet indexeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nota bene: kies bij een AOV vooral voor een adviseur die je een vergelijk laat zien van minimaal 10 aanbieders, en je ook informeert over de klanttevredenheidscijfers: een goede verzekeraar kent een hoge klanttevredenheid, juist na schade. Hiermee onderscheiden goede AOV verzekeraars zich van partijen die weliswaar een goedkope premie lijken te hebben, maar altijd moeilijk doen met uitkeren (zoals bijvoorbeeld verzekeraar TAF)