Krijgt een eenmanszaak of zzp'er financiele compensatie indien hij gedwongen zijn zaak moet sluiten?

Stel: de overheid besluit voor een bepaald gebied dat iedereen voor een periode thuis moet blijven ivm het corona virus. Dit is overmacht. Krijgen winkeliers, zzp'ers of eenmanszaken ivm met deze calamiteit dan financiele compensatie? Ik vermoed dat als je een arbeidsongeschiktheids verzekering hebt dit niet vergoedt krijgt.

4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Helaas... Dit valt onder het ondernemersrisico.