Vader overleden, uitvaartverzekering is uitbetaald. Is mijn moeder nu niet meer verzekerd?

Ze waren beiden verzekerd bij de FBTO. Nu heeft ze een brief gekregen waarin staat dat het verzekerd kapitaal tot uitkering is gekomen, en dat er geen premies meer verschuldigt zijn. Ook hebben ze de laatste premie teruggestort.
En mijn moeder dan? Ze waren toch beide verzekerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Sterkte met het verwerken van je verlies.

Enige dat we kunnen adviseren is om het contract eens na te lezen. Misschien staat er een clausule in die vermeldt dat bij een uitkering het contract van rechtswege ontbonden wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel sterkte in ieder geval met het verlies van je vader.

Op de polis staan alle verzekerden vermeld en ook de bedragen die er per verzekerde zijn opgebouwd door het betalen van de premies. De verzekering van je vader zal nu waarschijnlijk uitbetaald zijn maar je op je moeders naam zal nog het bedrag staan waarvoor haar premie is betaald. Dus controleer de polis even. Daar hoort per persoon op te staan wat het verzekerde bedrag is.
Ik verwacht dat je moeder nog gewoon verzekerd is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het geld wat terug gestort is is waarschijnlijk ook alleen het bedrag wat al betaald was voor je vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan geen antwoord geven op je vraag maar waarom bel je niet gewoon even op voor uitleg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen voor uitleg is altijd goed.
Nog beter is als je wat objectieve kennis hebt voordat je belt.
Sterkte met deze moeilijke situatie,door de stress vh moment is het moeilijk al die dingen die op je af komen .is misschien die verzekering een levensverzekering ?zo ja dan klopt het ,het kan ook zijn dat bij overlijden van een de ander vrijgesteld is v premie zoek contact met een sociaal raadsman (vrouw:)) en lees zelf en zeker je moeder goed de polis en dergelijke nogmaals sterkte ermee