Zijn er alternatieven voor de bijstand?

4 jaar geleden
1.6K
Amadea
4 jaar geleden
Werken en daardoor je eigen inkomen verkrijgen.
Pieterke
4 jaar geleden
Werk zoeken, eigen bedrijf opstarten. Kortom: Voor je eigen inkomen zorgen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt ook letterlijk de hand ophouden.
In grote steden (Londen) schijnen groepen op deze manier meer te verdienen dan met een baan. Inderdaad, ‘s Avonds gewoon in je eigen bed slapen en overdag op de stoep zitten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt @Simonsdochter en in het thuisland kapitale villa's laten bouwen/bezitten... Reportage gezien die niets aan de verbeelding overliet.

Antwoorden (1)

Alternatief laat je adopteren, vlucht in een rijk huwelijk of ...
-----
Eigen bedrijf beginnen - met een geweldig idee / uitvinding - vervolgens achterover leunen en het personeel jouw salaris laten verdienen.
Utopie ... eigen bedrijf is nog harder werken.
Werken dus.

Uitzoeken wat je kunt en wat je leuk vindt. Het beste is iets zoeken dat werk heet maar dat je eigenlijk ook uit hobby zou willen doen. Let wel, daarvoor een opleiding volgen is niet een luxe. Het is een investering voor je verdere leven.
Succes @kondowe
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Inderdaad werken.
Jeetje, ik wilde nooit ‘beroepswerkloos’ worden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dit komt voor helaas.
Er zijn families waar generaties lang niet gewerkt wordt. Men weet niet beter.