Hoe werkt de Leitz 5828, termijnmap?

De map heeft kartonnen bladen met drie horizontale gleuven. Is er een methodiek om stukken hieraan te bevestigen? Wat is de bedoeling van deze gleuven?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De gleuven dienen als kijkgaten.
Je kunt daardoor snel zien, of er nog documenten in de map zaten.
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Heb je hier een bron van? Met 25 letterbladen kun je toch nooit zien of de map leeg is?
AnnBoo8146
4 jaar geleden
Ik heb hier geen bron van, ik weet het alleen uit ervaring. de gleuven in alle tabbladen vallen precies op elkaar, waardoor je in een lege map van het eerste tabblad door kunt kijken naar de achterkant van de kaft. Als er nog document in zit, ook een kassabon, is de kans heel groot dat deze door een gleuf zichtbaar is.
SimonV
4 jaar geleden
+ bijzonder systeem!
Inekez1
4 jaar geleden
+!
Heb wel ooit zo'n map gezien en mij toen ook afgevraagd waar die gleuven voor waren. Er past precies een kassabon doorheen, maar daar is het dus niet voor. Het zijn inderdaad kijkgaten.
https://kantoorshopper.eu/p/leitz-sorteermap-10-vakken-zwart-3-kijkgaten/