is een aanvullende pakket in de zorgverzekring nodig als je chronisch ziek bent

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

het ligt eraan wat voor chronische ziekte je hebt denk ik?! Maar het is wel aan te raden. Zelf heb ik een aantal chronische klachten waardoor ik blij ben met een aanvullende verzekering, want hoef nooit extra te betalen als ik weer behandeld word door de fysio of naar het ziekenhuis moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien een chronische ziekte of aandoening aanleiding
is tot behandelingen of vergoedingen die buiten het basispakket vallen, dan is het handig om zich daar extra voor te verzekeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het basis pakket zit niet alles en omdat je chronisch ziek bent wil dat dus nog niet zeggen dat je andere delen van een verzekering niet nodig zult hebben
ronron1212
13 jaar geleden
Het is niet meer standaard dat je dan alles vergoed krijgt vanuit de basis. Wat ik zou doen in jouw geval is wel aanvullende verzekeringen afsluiten en kijken of je via de GAK nog een kleine tegemoetkoming kan krijgen.

Mijn moeder, met astma, die kreeg op deze manier nog zo'n 50 euro terug via het gak. Het is vrij weinig, maar alle beetjes zijn leuk.