Waarom moet je op (bijna iedere) hbo studie een plan van aanpak maken?

Hallo,

Een plan van aanpak moet je bijna op iedere hbo studie maken. Maar waarom moet je een plan van aanpak maken?

Ga je het later in je werkveld vaak gebruiken?

En wat moesten vroegere studenten maken toen
de plan van aanpak nog niet bestond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een PVA is niet zo zeer alleen voor jou als student handig, maar ook voor diegene waar je mee in zee gaat (meestal klant).
In dit geval van student zijn ga je in zee met de docent, hierbij maak je je plan SMART (mooie term ;))
- Specifiek (afbakenen)
- Meetbaar
- Archivable (haalbaar)
- Realistisch
- Tijd gebaseerd

Hiermee kan zowel jij als hij zien of je op het juiste spoor bent. Dit is zowel te zien vooraf als je je PVA inlevert of je met de grootste dingen rekening hebt gehouden. De "klant" kan dan voordat je daadwerkelijk al aan het werk gaat vroegtijdig zijn vraag stellen of wijzigingen aangeven waar jullie het niet over eens zijn.

Het leert je een bepaalde structuur aan en is een leidraad om netter, duidelijker, inzichtelijker te werken.

Een goed plan vooraf is een goede basis en scheelt je uiteindelijk aan het einde tijd om onduidelijkheden alsnog te verbeteren en geeft je ook een kwalitatief beter product (als je je ook houdt aan wat je schrijft)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is meestal voor mensen die zich niet zelf aan het werk kunnen zetten. Omdat het HBO wat meer beschermend is doen ze dat verplicht erbij. Op de uni hoeft dit niet sinds ze je vrij laten. Mijn mening over plan van aanpak is dat het onnodig is voor ijverige studenten sinds deze zichzelf wel aan het werk kunnen zetten maar voor mensen die een schema nodig hebben is dit wel handig.