Kan ik met mijn bankrekening spullen op marktplaats via paypal kopen?

aangezien iemand mij dus zon paypal link stuurde dat ik kon betalen, kwam er dat ik een creditcard moest invoeren. Maar ik heb alleen een bankrekening en wil via daar betalen. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Of het nu op Marktplaats of eBay of elders op internet is, u hoeft uw creditcard niet bij de hand te houden om te betalen. Uw bankrekening of creditcardnummer is immers al veilig opgeslagen in uw PayPal-rekening dus het is niet nodig eindeloos uw gegevens in te voeren. Met PayPal heeft u alleen uw e-mailadres en wachtwoord nodig en kunt u binnen een paar klikken veilig online betalen.

het kan dus ook met de bankrekening.

Toegevoegd na 9 minuten:
op de 2de link kun je je aanmelden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee want als ik op betalen drukt taat er voer uw creditcard in ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet je eigen volgens mij eerst aanmelden bij paypal.
het aanmelden met een rekening nummer i.p.v een creditcard kan maar
dan moet je eerst een paypal account aanmaken
en daar je rekening nummer invoeren aan koppelen

Dan gaat paypal je gegevens checken door naar jou opgegeven rek en klein bedragje te sturen (een paar centen)
dat aantal centen is meteen en soort verificatiecode waar ze om vragen voordat je rek wordt goed gekeurd.
Het is namelijk zo dat alleen jij dat kan weten omdat je moet inloggen bij internet bankieren om dat na te kijken

hier gaat dus wel enkele dagen overheen
voordat je rekeningnummer aan je paypal account is gekoppeld.
voor de eerste transactie dien je dus ook eerst een saldo op deze paypalrekening te storen voordat je er mee kan betalen
hier gaat ook minstens een paar dagen overheen

Ik geloof, maar weet dat niet zeker zul je bij de eerst paar transacties die je doet ook voldoende saldo op je paypalrekening moeten hebben

en pas na een paar goed gelukte transacties zullen ze rechtstreeks van je rekeningnummer geld af kunnen halen
en dan waarschijnlijk maar een minimum bedrag, zeg maar het tekort dat je op je paypal mist door koers berekening o.i.d

dus als je zeg maar iets voor 130 dollar zou kopen en je heb 50 euro op je rek dan kan er door een koers wijziging wel eens net te kort zijn en zulk soort bedragjes wordt dan rechtstreeks gecorrigeerd
zonder dat je eerst saldo hoeft bij te storten

maar onder normale omstandigheden zal er dus een positief saldo op dat rek nummer moeten staan

Het kan dus wel maar er gaat minstens 2 weken overheen voor dat je paypal compleet werkende is

dus deze keer kan je beter nog via gewone reknr over schrijven
maar het is zeker erg handig paypal te hebben

omdat je ook garantie hebt