Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ID kaart en bankpas gestolen, wat nu?

Beste mensen,

Toen ik gisteren naar werk wou gaan kon ik mijn portemonnee niet vinden met daarin mijn ID kaart, rijbewijs en bankpas. Vanmiddag ging ik naar de bank omdat ik dacht dat hun geld voor mij konden pinnen maar dat kon niet omdat ik mijzelf niet kan legitimeren.
Het enige wat ze kunnen doen is een nieuwe bankpas opsturen wat 3 tot 4 dagen duurt. Dit is de worst case scenario voor mij aangezien ik vrijdag jarig ben en nu dus niet bij mijn geld kan. Nu vraag ik mij of er geen andere manier is dat ik mijzelf kan legitimeren zonder ID kaart of rijbewijs? Ik hoef niet naar politie te gaan om aangifte te doen van vermissing maar naar de gemeente voor een verklaring van vermissing. Is zo´n document van verklaring van vermissing plus kopie van mijn rijbewijs en andere documenten (van bijvoorbeeld belastingdienst, brieven van de bank zelf, kopie rijbewijs) niet voldoende?
Is er misschien nog een andere manier hoe ik mezelf kan legitimeren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.3K
tinus1969
4 jaar geleden
Net Internetbankieren geld overmaken nasr ern vriend en die laten pinnen?
Amadea
4 jaar geleden
Dat jij je portemonnee niet kan vinden hoeft niet te impliceren dat die gestolen is. Ga eens goed na wat je ermee gedaan hebt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@tinus1969
Voor internetbankieren heb je ook je pasje nodig en die zal nu wel geblokkeerd zijn (en is bovendien weg).
paulus811
4 jaar geleden
@elder161, dat hangt van de bank af, bij ING heb je echt geen pas nodig om een bedrag over te boeken.
paulus811
4 jaar geleden
En ik zou maar wel aangifte doen bij de politie. Hoe wil je anders verklaren waarom je geen rijbewijs hebt bij een controle? Want dat ben je kwijt en legitimeren kun je je niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan misschien aan je ouders vragen of ze iets van je ID hebben of misschien moest je ooit naar de tandarts en daar hebben ze gegevens van u. Je moet proberen om gegevens van jou te laten zien aan de bank zodat je het kan bewijzen.
Btw vergeet niet je bankpas te blokkeren want dan kunnen de dieven gelijk dingen kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding