Kan ik al huurtoeslag aanvragen?

Ik sta nog niet ingeschreven op mijn nieuwe adres.

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij gelden er deadlines en tijdsaanduidinen bij dit soort zaken. Mits je je binnen de wettelijke regels houdt kan het niet mis lijkt me.

bij mijn weten niet. het gaat erom dat je een huurcontract hebt, en op het bewuste adres ingeschreven staat. dit zijn een paar voorwaarden die men stelt aan het toekennen van huurtoeslag. je zou wel alvast een aanvraagform. kunnen aanvragen en invullen voor zover, maar of het zin heeft weet ik niet. veel woningbouwverenigingen geven de gegevens door aan de belasting en vragen gelijk huurtoeslag aan. het lijkt me het handigst om hier even na te vragen bij de verhuurder, aangezien dubbele aanvragen het proces (en uiteindelijk toekennen hopelijk) behoorlijk kan vertragen bij de belasting. alvast heel veel succes met je verhuizing en veel plezier in je nieuwe woning.

Bronnen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/conn...

Je kan pas huurtoeslag aanvragen als je bent ingeschreven op je nieuwe adres. En dat gaat dan in op de 1e van de maand. Dus stel jij schrijft je vandaag in, dan gaat de huurtoeslag pas in vanaf 1 september. Daar moet je wel even rekening mee houden. Ook is het handig om te weten dat het een paar maanden kan duren voordat je het uitbetaald krijgt. Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat als je wel al ingeschreven stond, maar nog geen toeslag hebt aangevraagd dat je over die periode nog wel je toeslag zou kunnen krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100