fitnessschool stuurt betalingsherinneringen naar mijn geblokkeerde email. ik kan ze niet lezen, de fitness school stuur 40 euro incassokosten mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe heeft het incassobureau je bereikt dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je WEET toch dat je niet betaalt ? En dat je dit vroeg of laat kunt verwachten ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien toch handig om de mensen in je email lijst te laten weten dat deze email niet meer werkt.

Antwoorden (3)

Natuurlijk. Je voldoet immers niet aan je betalingsverplichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja natuurlijk mag dat.
Zij weten niet dat je e-mail geblokkeerd is. Jij hebt verzuimd om door te geven dat je op dat e-mail adres niet bereikbaar bent, jij hebt verzuimd te betalen (terwijl je redelijkerwijs kon verwachten dat je niet gratis gebruik mag maken van een fitnessschool).
Zij staan in hun recht.

Het enige dat je kunt doen is ze opbellen en je verhaal vertellen en hopen dat ze zo coulant zijn de incasso-kosten te laten vervallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Klopt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet juist. De wet stelt dat de verzender van het bericht zeker moet krijgen dat de ontvanger deze ontvangen heeft. Zie 3:37 lid 3 BW. Uit de rechtspraak volgt dat alleen het verzenden van een brief naar een woonadres niet voldoende waarborg geeft dat de ontvanger deze ook daadwerkelijk leest. Hetzelfde geldt voor e-mail. Per 1 juli is het zo dat er voordat er incassokosten in rekening gebracht mogen worden, dat er een schriftelijke vooraankondiging moet komen met een termijn van 14 dagen waarin alsnog de oorspronkelijke vordering betaald moet worden. Voor deze aankondiging gelden de regels van 3:37 lid 3 BW
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 25 e word het normaal afgeschreven
maar dat is niet de dag waneer de incassokosten zijn berekend
Vanaf wanneer was u te laat met betalen? Als dat voor 1 juli 2012 was dan bent u de incassokosten verschuldigd.

Maar was u na 1 juli te laat met betalen dan gelden de nieuwe regels voor incassokosten. Volgens de nieuwe regels moet er voordat er incassokosten in rekening gebracht mogen worden een aankondiging gestuurd worden. Hierbij is er dan alsnog een termijn van 14 dagen waarop u de oorspronkelijke vordering kan voldoen (6:96 lid 5 BW).

De bewijslast van het ontvangen van het bericht ligt bij de sportschool. Omdat u de emails in een niet-werkende mailbox ontving, kon u niet op de hoogte van de aankondiging zijn.

Inmiddels bent u op de hoogte van de vordering. De termijn van 14 dagen gaat dus lopen vanaf het moment dat u de aankondiging over de incassokosten daadwerkelijk ontving. Was dit per post? Betaalt u de vordering binnen 14 dagen? Dan zijn de incassokosten niet afdwingbaar en hoeft u ze dus niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zij hebben gezegt dat de email is aangekomen. zit Hotmail niet fout om te zeggen dat dit account al geblokkeerd, ik ben ook al in maanden niet meer naar de sportschool ben gegaan. Verdwijnt schriftenlijk op papier? ik heb teven mijn adres en telefoonnummer ook vermeld. in hun voorwaarden staat niks over betalingen via email of mij erop te wijzen dat je veranderingen in email adressen door te geven. http://www.thefitnessclub.nl/alg-voorwaarden ik heb gisteren 20 september de eerste brief ontvangen, dat was van intrum justitia (incassobureau) dat ik tot de 28e heb om de kosten plus incassokosten te betalen. als ik heb goed begrijp dat ik in me recht sta de kosten van de fitnessclub te betalen aan de bali van de fitness. zonder de incasso kosten te hoeven betalen. is het verstandig het incasso bureau in te lichten over de gang van zaken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en ik heb net gekeken,
van 01-07-2012 tot 01-08-2012
die maand moet ik betalen
volgens mij betaal je achteraf dus zou het nieuwe regeltje al gelden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wordt nog even lastig om uit te zoeken of deze betaling onder de nieuwe regels valt of niet. De algemene voorwaarden zeggen het volgende:
"b. Alle bedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd en opeisbaar. Betaling van het lidmaatschap geschiedt via automatische incasso per periode. Tarieven en informatie: via de website www.thefitnessclub.nl of aan de receptie van The Fitnessclub." (artikel 4) Wat betekent vooruitbetaling? Moet het bedrag op de eerste dag van de nieuwe periode betaald worden (nieuwe incassoregels), of voor de aanvang van de nieuwe periode, dus uiterlijk 30 juni (oude incassoregels)? Bekijk nogmaals de bankafschriften om te kijken wanneer de incasso voor het eerst gedaan is, en op welke datum het in voorgaande periodes was. Let erop: alleen als de vordering onder de nieuwe incassoregels valt is er sprake van een recht op een laatste aanmaning. Bij de oude incassoregels is dat niet zo en dan maakt het dus niet uit dat u de betalingsherinnering niet ontvangen heeft. Tot slot: het verhaal over de email is onjuist. De vaste rechtspraak is dat alleen het verzenden van een bericht nog niet betekent dat het aangekomen is. P.S. Communiceren met Intrum Justitia alleen per post of fax, nooit telefonisch. Het is een van de incassobureaus die een rotzooi maakt van de regels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het word de 25 e afgeschreven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is het dan niet zo dat na 1 juli de vordering nog niet gestart is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas: de vordering lijkt onder het oude regime te vallen. Als het gewoonte was om de 25e af te schrijven, en dus op 25 juni het abonnement voor de maand juli werd geïnd, dan is het te laat. In de algemene voorwaarden staat immers dat vorderingen direct opeisbaar zijn. Dat betekent dat er geen herinnering, aanmaning of ingebrekestelling nodig is om de incasso uit te besteden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou nog maar eens goed checken of je inderdaad achteraf betaald! lijkt mij niet kloppen, overal betaal je vooruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik waarschuw je met klem voor dat betreffende incassobureau.Ik heb daar zelf ook mee te maken gehad. Het is daar inderdaad één grote bende en hun eigen administratie was destijds ook niet op orde. Bovendien zijn ze nogal erg van het dreigen met dit en het dreigen met dat.
Wees dus erg op je hoede. Overigens, in het algemeen is het zo dat je vooruit betaald.