Is een verklaring van erfrecht nog wel geldig als er een fout in staat? (postcode klopt niet)?

Mijn vader is in 2015 overleden. We hebben een verklaring van erfrecht gekregen waar we alles mee afgehandeld hebben. Nu wil ik een eigen testament op laten stellen en zie dat in de verklaring van erfrecht een fout staat - de postcode van het laatste adres klopt niet. Betekent dit dat het document ongeldig is? Of kan dit gewoon gebeuren, en omdat het geen gevolgen heeft voor de uitkomst (de erfenis zal er niet anders om worden verdeeld), mogen we het gewoon zo laten?

4 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Een volstrekt verkeerde geboortedatum zou tot verwarring kunnen leiden. Maar met een verkeerde postcode is de verklaring nog steeds geldig. Bij verificatie van de erfgenamen worden naam en geboortedatum gecheckt. Het huidige adres is daarbij minder belangrijk.
SimonV
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Het gaat om het adres: straatnaam plus huisnummer. Als dat goed is, is het perfect.
Een postcode is niet een adres maar een aanduiding voor tientallen bij elkaar staande woningen. Een postcode is feitelijk niet belangrijk: het is een administratief handvat voor de postbezorging.