Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komen Nederlanders met een lopende rekening in Belgie binnenkort ook in de problemen?

Of enkel de 'spaarders"?

Toegevoegd na 27 minuten:
Met lopende rekening bedoel ik dus een betaalrekening...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
530

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Niemand komt in de problemen.

De enigen die problemen krijgen, zijn mensen die hun geld in België hebben gezet, en dat geld hebben verzwegen voor de belastingdienst. Daarbij maakt het niet uit of het om een betaalrekening gaat of om een spaarrekening, en ook niet of het om deposito's of aandelen gaat.

Het verzwijgen is het probleem.

Spaarders die hun spaargeld altijd netjes hebben aangegeven komen ook nu niet in de problemen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het netjes bij de belastingdienst aangeeft lijkt mij dat er geen problemen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan of het zwart geld betreft wat er op de rekeing staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vilgens mij zijn er geen problemen met de Belgische banken, waardoor Nederlandse rekeninghouders en/of spaarders in de problemen kunnen komen...

Wie na 1 januari 2010, min of meer wel in de problemen kunnen komen zijn de zogenoemde zwartspaarders. Tenzij ze nu nog gebruik maken van de zogenoemde inkeerregeling...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding