is er een bank zonder winstoogmerk ?

Ik heb een normaal salaris welke elke maand op de bank word gestort, maart ik verdom het mee te werken aan de banken welke topsalarissen geven aan hun bestuurders.
Is er een bank die zich niet bezighoudt met al die winst praktijken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bank bij je thuis ! Ja , het is afschuwelijk , dat ze winst zouden willen maken is niet zo gek . Maar zodra het verkeerd gaat moet de staat (de belasting betaler ) het gelag betalen . Nadat zij er goed van hebben geleefd en zich hebben verrijkt en buiten schot blijven .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem iedere maand je geld op en stop het in een oude sok. Dan ben je je eigenbank zo der winstoogmerk.

Antwoorden (1)

Nee. Elke bank heeft een winstoogmerk, al verschilt de precieze manier waarop ze die winst willen inzetten. De RABO-bank is bijvoorbeeld een cooperatie, en daarmee juridisch een organisatie zonder winstoogmerk. Dit betekent niet dat ze "voor de lol" bankieren. Dus op alle producten zit een bepaalde winstmarge (soms negatief, dat kan een keuze zijn). Het positieve resultaat (=winst) komt bij de RABObank ten goede aan de certificaathouders, terwijl een andere bank aandeelhouders heeft.

RABO is dus minder winstgericht dan andere banken, maar nog altijd winstgericht. Daarnaast heb je ook de ethische banken zoals Triodos en ASN, die bereid zijn een stuk marge in te leveren als dit betekent dat ze daarmee "juist" investeren.