kan de werkgever ons verplichten om te snipperen omdat object(schoonmaak)kort sluit i.v.m.verbouwing?

schoonmaakobject gaat tijdelijk sluiten i.v.m. verbouwing. kan de werkgever ons verplichten om hiervoor te snipperen? en als dat zo is en je hebt geen snipperuren , wat dan?? Moet de werkgever doorbetalen (bedrijfsrisico) of kunnen ze maar doen wat ze uit komt. Of moet je dan WW over deze uren aanvragen? Betreft jaarcontract, sommige al als vast , part-
time. Werkgever heeft geen vervangende arbeid, dan zou het opgelost zijn. Graag jullie advies.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

In de meeste CAO's mag de werkgever vaak tussen de vier en 8 dagen aanwijzen als zeg verplichte snipperdag . Daar wordt niet vaak gebruik van gemaakt wat overleg zou wenselijk zijn . Ja zou het langer duren dan kan ( moet ) de werkgever dit opgeven bij de UWV mogelijk tijdelijk deeltijd ww of ? Ga je cao eens bestuderen en vraag info bij de UWV of raadpleeg het rechtsloket of je vakbond . Succes .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar dat moet dan wel tijdig aangegeven worden, als er vandaag gezegd wordt, volgende week hoef je niet te komen, dat kost je wel snipperuren, dat mag volgens mij niet.
ronron1212
9 jaar geleden
dat klopt crea
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dit is zeker ongepast . En zeker niet leuk . Over hoeveel uren gaat het ( dagen ). Raadpleeg je cao eerst eens voor dat je verhaal gaat halen . Zo opstel en sprong jou ( jullie ) hier mee te confronteren .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.kndb.org/pagina/33/
Hier staat dat het ruim van te voren aangegeven moet zijn, zodat de werknemer er rekening mee kan houden. Het ligt er dus aan, hoelang van te voren je dit wist. Als dat kort is, raadpleeg dan het juridisch loket, of de vakbond voor advies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mij inderdaad het beste om het Juridisch Loket eens te raadplegen want inmiddels blijkt ook dat mijn dochter niet het minimumloon krijgt. Bedrijf zegt; vanaf 24 jaar en ook blijkt dat de loonheffingskorting niet uitbetaald wordt terwijl op haar loonstrook staat; loonheffingskorting toepassen; Ja. Maar ze doen het niet . Ook de arbeidskorting 2x dan de rest van de maanden weer niet. Dus al met al veel fouten en lijkt Juridisch advies wel op zijn plaats.