Welke producten zijn in Oostenrijk een stuk goedkoper als in Nederland?

Ik ga binnenkort naar Oostenrijk op vakantie, en ik ben benieuwd of in dat land ook bepaalde producten (denk sigaretten oid.) een stuk goedkoper zijn als in Nederland. Dit zodat ik daar een grote hoeveelheid kan kopen en ze in NL weer kan verkopen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.7K
paulus811
4 jaar geleden
Brandstof is er flink goedkoper.
Antoni
4 jaar geleden
Dat soort informatie is eenvoudig te vinden op websites als Numbeo.com en Expatistan.com: https://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_countries.jsp
https://www.expatistan.com/cost-of-living/country/comparison Je zal daar Engelse namen moeten invullen, dus Austria voor Oostenrijk en Netherlands voor Nederland.
Antoni
4 jaar geleden
Met niet op vakantie gaan bespaar je waarschijnlijk meer geld dan het meenemen van producten uit Oostenrijk je hier in Nederland oplevert.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/bagage/content/hoeveel-tabak-meenemen-binnen-eu Je mag niet onbeperkt mee nemen.

Antwoorden (2)

Volgens deze website https://www.expatistan.com/cost-of-living/country/comparison/netherlands/austria onder meer:

aardappels (-17%)
binnenlands bier (-22%)
Coca Cola (-19%)
leren schoenen (-17%)
sigaretten (-23%)
Antoni
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De prijzen van de aardappelen (en de appels) zijn dit jaar fors gestegen. Aangetast door de ritnaalden. De Nederlanders brengen weer zelf hun eigen geliefde aardappelen mee als zij vakantie houden in een vakantie woning of caravan.
Producten die veel Nederlanders vanuit Oostenrijk mee naar huis vervoeren zijn:
Milka chocolade en koekjes
Kräpfen, lijken op Berliner bollen
Vöslauer frisdranken
Advocaat- of hazelnootlikeur
Groentespreads (vooral door vegetariërs)
Ingrediënten voor het maken van taarten, cakes, koeken of andere producten
Kookboeken en vooral tijdschriften met vele bladzijdes overheerlijke recepten
en natuurlijk Stroh (strohrum) in alle soorten en alcoholische maten t/m 80% en de
original Tiroler Jagatee
Maar zolang je het niet in een vrachtwagen mee naar Nederland kunt vervoeren, zul je er niet rijk van worden.
En natuurlijk een grote hoeveelheid echte Gailtaler speck en Tiroler Speck voor in de Knödelsoep.
Sigaretten 20st per pakje, bv Marlboro of Camel € 4,80
Let op wat je mee mag nemen uit Oostenrijk. Hierbij een link van de ANWB over de uitvoerrechten voor onder andere alcohol, tabak, geld en levensmiddelen.
https://www.anwb.nl/vakantie/oostenrijk/informatie/douane
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Oostenrijk is EU is eigenlijk binnenland. In principe heb je dus niet met de douane te maken. Alleen voor een beperkt aantal goederen geldt dat je alleen voor eigen gebruik mag meenemen, zoals medicijnen tabak en alcohol. Sigaretten uit Oostenrijk mag je niet doorverkopen in NL.