Heb je recht op meer salaris met werken tijdens de feestdagen?

Mijn 2 kleinkinderen (16 en 18 jaar) werken parttime in een restaurant. Ze gaan beiden op 1e kerstdag werken. Is de werkgever verplicht om 150 of 200% van het salaris uit te betalen?

5 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ligt er aan wat in de CAO staat, zondagen en feestdagen is normaal extra

Antwoorden (1)

"In de cao horeca is (...) een extra vergoeding opgenomen als je ook daadwerkelijk tijdens de feestdagen werkt. In eerste instantie krijg je een vergoeding in vrije tijd. Je werkgever is verplicht deze vrije tijd ‘uit te betalen’ in de periode van zes maanden volgend op de betreffende erkende feestdag. Als dit niet binnen deze periode van zes maanden is gelukt, dan heb je recht op uitbetaling van de gewerkte uren op een feestdag met een toeslag van 50% van je bruto-uurloon."
Toegevoegd op 28 november 2018 18:51: bron
Computoon