Bestaat er ook een keurmerk voor bewindvoerders?

Bestaat er ook een keurmerk voor bewindvoerders waar-aan je kan zien dat het iemand is die betrouwbaar is? En bestaan er ook onafhankelijke bewindvoerders? Iemand die intensief samen werkt met de client en kritisch en objectief kijkt naar de problemen, en zich niet laat sturen door emoties, problemen in het verleden of vooroordelen!?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
jodyenboyke
5 jaar geleden
https://www.nbpb.nl/
jodyenboyke
5 jaar geleden
Een bewindvoerder zou altijd onafhankelijk moeten zijn, hij wordt beedigd via de rechtbank. Er is wel een beroepsvereniging en je kan er vanuit gaan dat een bewindvoerder de moeite en de kosten van zo'n lidmaatschap aangaat, betrouwbaar en begaan is. Zie link in reactie:https://www.nbpb.nl/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helaas niet, om het helemaal onduidelijk te maken zijn er meerdere beroeps- of brancheverenigingen:
NBWV Nederlandse Branchevereniging Wettelijke Vertegenwoordigers
BPBI Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeherders
VeWeVe Vereniging Wettelijke Vertegenwoordigers
NBBI Brancheorganisatie voor bewindvoerders
NBPB Landelijke vereniging voor bewindvoerders
BBW Beroepsvereniging Bewindvoerders Wsnp

Antwoorden (1)

Nee er is nog geen keurmerk voor bewindvoerders de regering wil dat wel invoeren.
ronron1212