Een electrische kachel gebruiken op 750W of 1000W, hoeveel duurder dan c.v. hoger/warmer te zetten voor een uur?

Heb een c.v. in huis, ik zit in de woonkamer. De c.v. zit aan de buitenmuur van een 4,5 x 5,5 m² kamer, ik zit aan de pc aan de overkant van deze buitenmuur en heb het eigenlijk altijd koud. Moet de thermostaat veel hoger zetten om tot 'normaal' warmte-genot te komen.
Nu bedacht ik dat een elektrische kachel wel duur in gebruik is, maar als je een _uurtje_ bij verwarmt, hoeveel geef je dan meer uit, dan de c.v. extreem op 27* te moeten zetten... deze doet er best lang over om het behaaglijk warm te maken in deze kamer.
De andere kamers verwarm ik niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een cv verbruikt op vol vermogen ongeveer 2 m3 per uur, ongeveer 1,50. Een 1000 watt kacheltje uiteraard 1kw, ongeveer 10 cent. Je kunt zelf uitrekenen wanneer je de aanschaf hebt terug verdient. Daarbij is een kacheltje meteen warm, een cv heeft wel even nodig om een paar graden op te warmen.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Paulus! Het kacheltje heeft als reserve voor tijden van nood / uitval c.v. dienst gedaan en is al terug verdiend. Ik voel me iig niet meer schuldig, dacht dat het veel duurder was... :-))
paulus811
9 jaar geleden
Ik was wel iets te optimistisch met m'n dubbeltje, het blijkt 20-21 cent per kw/h te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is nog steeds veel minder dan ik vreesde: ik ben blij!
paulus811
9 jaar geleden
Vandaag nog iemand blij gemaakt! Ik ben ook blij