ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is...
zonder geld kom je nergens tegenwoordig, wanneer je geen geld hebt of in torenhoge schulden verkeert maakt dat zeker niet gelukkig. (mensen die veel geld hadden en het als een gek zijn gaan uitgeven kunnen nu dit bestaan hebben).

en als je veel geld hebt en van gekkigheid niet meer weet wat je ermee moet gaan mensen ook gekke dingen doen met mogelijke psychische gevolgen.

je moet met geld om kunnen gaan, dat maakt in ieder geval het leven een stuk gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (29)

Het niet hebben van geld maakt in elk geval niet gelukkiger.

Voor geluk heb je meer dingen nodig dan geld. Sterker nog, andere dingen, zoals liefde en geluk zijn veel belangrijker. Echter ook als je geen geld hebt, is het maar de vraag of je liefde vindt en of je gezond zult blijven.

Als ik mag kiezen, ga ik toch voor geld ipv geen geld. :).
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja geld maakt je gellukkig.!

Toegevoegd na 53 seconden:
zolang het maar groeit.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.....Ik ben liever ongelukkig MET geld dan ZONDER.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geld hebt is het leven stukken aangenamer dan als je elk dubbeltje moet omdraaien.

Geluk is met voldoening leven en dus voor iedereen verschillend.
Dus je zou kunnen zeggen dat geld sommige mensen echt gelukkig maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het niet hebben van voldoende geld kan je geluk aardig in de weg staan, maar van het hebben van voldoende geld (of veel meer) wordt je op zichzelf niet gelukkig.

Het hebben van veel geld kan je geluk ook weer aardig dwarsbomen, maar zal zelden zelf de oorzaak zijn van een ongelukkig leven.

Geld maakt in die zin niet gelukkig (of ongelukkig) maar het hebben van voldoende geld maakt het wel een stuk gemakkelijker om gelukkig te zijn.
13 jaar geleden
misschien niet maar het is wel heeel handig als je het hebt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt allemal af van welke rol gaat geld in je leven spelen. Geld is een concept bedacht door mensen om hun ego nog een extra form te geven. Soms door het missen van geld doet je ego pijn en ga je dingen doen en ontdeken die je gelukkig maken. Geld geeft in ieder geval comfortable leven maar niet meer dan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld kan gelukkig maken maar over het algemeen is het zo dat geen geld of te weinig je zorgen geeft en teveel geld geeft rompslomp en zorg over de belasting aanslagen, beleggingen enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik de uitspraak omdraaien: Maar gebrek aan geld ongelukkig? Dan moet ik helaas zeggen: In de meeste gevallen leiden tekorten aan geld zeker tot grote niveaus van stressm, rusie in relaties & daardoor tot ongelukkigheid. Dus als we het weer terug draaien kan je zeggen dat geld gelukkig maakt. Geldt niet altijd voor iedereen, maar in de meeste gevallen zal het verdubbelen van inkomen als je aan de armoedegrens leeft zeker een positief effect op je gevoel van geluk hebben.

Echter, als je 3 keer modaal verdient en gaaty dan 6 keer modaal verdienen, nee. Ik verwacht niet dat dat voor de gemiddelde mens veel effect zou hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het hebben van geld maakt de armoe draaglijk"

Of je echt gelukkiger wordt van geld weet ik niet, het lijkt me wel verdraaid makkelijk om te hebben. Geen dubbeltje hoeven omdraaien. Als je iets nieuws nodig hebt gewoon hetgeen kopen wat je wilt hebben, zonder eerst alles af te struinen op zoek naar de goedkoopste aanbieding.
Ook op gebied van gezondheid, als de wachtlijsten in Nederland te lang zijn, zoek je gewoon een goed aangeschreven kliniek in het buitenland. Kan jou het schelen of de verzekering het al dan niet vergoed, je kunt het altijd zelf betalen.
Ja, ik zie veel voordelen... maar nogmaals: of je er gelukkiger van wordt... Liever gezond en gelukkig zonder geld dan ongezond en ongelukkig met geld.

Toegevoegd na 37 seconden:
En als je al ongelukkig bent, denk ik echt niet dat een berg geld je opeens wel gelukkig maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd maar:
Geld maakt niet gelukkig,
het is wel een middel naar geluk
(bijvoorbeeld om medicijnen te kopen)
en gelukkig maken ze wel geld.

Dus nee geld maakt niet gelukkig.
(ook al zullen sommige daar heel anders over denken)
Gezondheid is nog altijd veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet,als een ander het bezit,maar als je het zelf hebt,lost het wel een hoop problemen op.Dus,min of meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval geldt: te weinig geld of te veel geld geeft altijd (geld)zorgen. Dit zou je dus tot niet gelukkig kunnen noemen.

Daarnaast geldt voor mij ook dat geld alleen maar vluchtig geluk geeft.
Het enige wat je kunt doen met geld is iets kopen of showen. Je koopt dus iets en omdat dat dan nieuw is ben je even gelukkig. Blij dat je het hebt kunnen kopen, blij dat jij dat geld hebt 'verdient', blij dat je het kunt showen aan anderen.

Maar dit geluk is met een paar dagen weer weg. Dan is het alweer normaal.
Het enige wat je met geld kunt kopen is 'vluchtig geluk'.
Hoe blij is iemand met een nieuwe auto. Hoe snel is dat blijdschap weer weg.

Geld zelf geeft dus niet je langdurige geluk. Dat geluk kan je alleen 'in' jezelf vinden. Daarbij maakt het niet uit of je nu te weinig, te veel of genoeg geld hebt.

Velen verwarren veelvuldige kopen of veel geld dat vele kleine vluchtige gelukjes een langdurige geluk is. Dat is in mijn ogen niet waar en ervaren zij alleen oppervlakkige geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Materie geeft geen geluk, zoek je geluk in de liefde voor jezelf en probeer de ander evenveel of nog meer te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, geld maakt niet gelukkig ! maar de dingen die je kunt doen als je geld hebt kunnen je wel een gelukkiger gevoel geven, zoals heerlijk uit eten of een fijne vakantie.
Echt geluk zit inzelf !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie deze bron. Het is een talk van TED.com, en er wordt in aangetoond dat mensen automatisch geluk maken, onafhankelijk van je situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel als je gezond bent en gelukkig dan wel,het scheelt een hoop zorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maakt men wel geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd:
"Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel"
"En ik hoef er niet in te zwemmen, pootjebaden mag ook"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit 1.000,- euro gewonnen in de staatsloterij en toen woonde ik net op mezelf. Ik kan je vertellen dat ik toen extreem gelukkig was!
Het antwoord is dus ja!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld maakt alleen arme mensen gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja. het maakt mij in ieder geval zeker gelukkig. Maar het geluk zit ook in mij en dat is wel een verschil met hoe het anders kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al je geen geld hebt is het niet leuk maar ook als je heel veel geld hebt dus je moet gemmidelde geld hebben.
begrijp je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef er niet in te zwemen maar pootje baden zal wel lekker zijn ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, maar t helpt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geld KAN helpen om je gelukkig te maken. Je moet het nog altijd zelf doen. Ik zou in een villawijk met een huis van 2 miljoen dood ongelukkig worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wordt gelukkig als ik andere blij zie.

als ik andere help worden ze blij.

als ik iets kan geven worden ze blij.

met geld kan je het allebei net iets makkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in welke auto zit je liever te janken in een ferrari of een lada ?
geld maakt het wel een stuk makkelijker om je verdriet te vergeten.
13 jaar geleden
Geld opent zeker weten alle deuren.
Of je gelukkig word zonder geld geloof ik niet.
Maar een optie is om het eens uit te proberen.
Neem geen geld op zak en probeer het vol te houden, kijk hoe lang je het zelf volhoud.