Heb je recht op bedenktijd als je een bibliotheek jaarabonnement hebt afgesloten?

Recent een abonnement bij de bibliotheek afgesloten, maar bij nader inzien doe ik hier toch niet zoveel mee. Heb ik recht op bedenktijd?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Na het afsluiten van een abonnement heb je recht op 14 dagen bedenktijd.
ronron1212
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Min. 14 Dagen is volgens mij ook enkel online.
Alleen als je het abonnement via internet hebt afgesloten, geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Heb je het abonnement IN de bibliotheek afgesloten, dan geldt dit niet.

Is het abonnement online afgesloten en is dat nog geen 14 dagen geleden gebeurd, dan kun je het herroepen (ongedaan maken). Heb je in deze 14 dagen wel gebruik gemaakt van de diensten van de bibliotheek, dan zal daar een vergoeding voor verrekend worden.