Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geldt een BKR registratie met einddatum als negatieve BKR registratie?

Ik heb de geregistreerde schuld al afgelost en contact opgenomen met het bedrijf, deze heeft nu een einddatum aan de registratie toegevoegd, betekend dit dat ik nogsteeds een negatieve registratie heb of nietmeer?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Uit je vraag kan ik niet opmaken of je een negatieve BKR registratie hebt.
Je krijgt een negatieve BKR registratie, als je niet op tijd je schuld afbetaalt. Je voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als je niet op tijd betaalt, krijgt je herinneringen en aanmaningen van de kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij Stichting BKR doet, waarschuwt hij je door middel van een vooraankondiging. Je heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.
Als dit allemaal niet is gebeurd, en je dus toch nog op tijd hebt betaald, dan is er geen sprake van een negatieve registratie bij BKR.
Als je toch een negatieve registratie hebt gekregen, dan blijft deze na het aflossen van de hele schuld, nog 5 jaar zichtbaar in het Centraal Krediet Informatiesysteem. Dit gebeurt overigens ook als je een normale registratie hebt bij het BKR. Je krediethistorie is van belang voor kredietverstrekkers omdat je in de (nabije) toekomst weer een kredietaanvraag kunt doen. Aan de hand van je krediethistorie kunnen zij jouw aanvraag beter beoordelen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding