Hebben mensen met een lichte vorm van PDD-NOS (Autisme) en ADD recht op een Wajong-uitkering?

Ik krijg heel veel opmerkingen over dat ik heel traag werk (bij fastfood-restaurants en kwekerijen) en ik ben erachter gekomen dat dat met mijn ADD te maken heeft, om die reden ben ik ook heel vaak ontslagen.
Nu heb ik een Wajong-uitkering aangevraagd, en eind juni heb ik een gesprek.
Ik vroeg me af: weet iemand of mensen met ADD en/of Autisme (in mijn geval PDD-NOS) ook daadwerkelijk recht krijgen op een Wajong-uitkering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Dat ligt er maar net aan. Het kan zo zijn dat je zo slecht functioneert dat je in aanmerking komt voor de WAJONG. Het kan ook zo zijn dat degene die jou keurt geen aanleiding ziet voor WAJONG.

Je zult dus de keuring af moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook zitten er leeftijds en opleidings voorwaarden aan. Daar moet je dus sowieso rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je krijgt recht als je of voor je 18e ziek werd (minstens 35% geloof ik) en dan moet je dat voor je 18e aangevraagd hebben. Of na je 18e als je studeert. Maar ik neem aan dat je dat wel weet aangezien de aanvraag al verstuurd is?