Waar vind ik vergelijkingen tussen de verschillende virtuele munten?

Bitcoin, Liberty Reserve, e-Gold, eBullion, en ga zo maar door - er zijn vele virtuele munten.

Waar vind ik een vergelijking tussen deze en andere virtuele munten?

Het gaat mij met name om de volgende punten:
--  Gemak van aankoop (van echte munt naar virtuele munt).
--  Gemak van verkoop (van virtuele munt naar echte munt).
--  Opslag op een betrouwbare plek¹.

Aankoop en verkoop het liefste gewoon via Internetbankieren.

Aan- en verkoop hoeven niet anoniem te zijn, ik ben geen illegale dingen van plan.

¹  Ik hoor dat veel bitcoin exchanges een korte levensduur hebben, en dat ze dus zomaar ineens kunnen verdwijnen. Ik wil mijn virtuele munt dus stallen bij een partij die over vijf jaar nog bestaat, of anders in een virtuele portefeuille die ik op mijn eigen computer opsla.

Cryofiel
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Een bitcoin exchange heb je alleen nodig bij aan- en verkoop van bitcoins. De bitcoins zelf kun je op je eigen pc bewaren.
Cryofiel
10 jaar geleden
Zover was ik. Maar het verkopen van bitcoins om er weer euro's (eventueel dollars) van te maken is niet heel eenvoudig. Je moet ergens een account openen, soms accepteren ze op een bepaalde exchange alleen Amerikanen, en vaak is het lastig en/of duur om je euro's (of dollars) vanaf de exchange over te boeken naar een normale bankrekening. Het kan wel, maar het is omslachtig en soms duur. Daarom ben ik benieuwd of het via een andere virtuele munt eenvoudiger zou zijn.
Antoni
10 jaar geleden
Leuke vraag! + 1 voor je vraag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb geprobeerd bitcoins te kopen, maar lukte niet. heb je tips?

Het beste antwoord

Kwestie van Engelstalig zoeken op internet . De zoekterm "comparison digital currency" levert al direct een paar interessante hits op.

Zie de bron voor een vrij uitgebreide vergelijking (maar wellicht niet met de specifieke punten die voor jou van belang zijn)

(Ook interessant trouwens is de link dat de oprichter van de liberty Reserve eind mei is opgepakt op vermoeden van fraude...)